Friday, December 24, 2010

Tengok, lihat, baca

Aku macam tak percaya rata-rata penduduk semenanjung Malaysia masih beranggapan yang Sabah ni hanyalah negeri yang dipenuhi dengan hutan, haiwan liar, rumah panjang dan suku kaum etnik. dieorang anggap yang sabah ni masih mundur. aku ingat lagi masa mula-mula nak pindah sabah dulu. kawan-kawan aku kutuk aku, cakap aku tinggal kat rumah panjang dalam hutan, pegi sekolah pondok naik gajah. hahahaha. lucu la konon! aku tak kesah pon. sebab dieorang tu sebenarnya hanya main sedap cakap je sebab dieorang sendiri tak penah datang dan melihat sendiri keadaan sebenar bandar kota kinabalu ini. come on ! buka minda la sikit kawan-kawan. sekarang, aku tinggal kat sini dah lebih 5 tahun. tapi aku masih tinggal dalam rumah yang diperbuat daripada konkrit. bukan RUMAH PANJANG ! perempuan kat sini pun ramai yang hot ! wink wink ;) . Pada aku, Sabah ni lebih kurang je macam semenanjung. memang la aku admit yang bandar kota kinabalu mungkin tak sehebat bandar KL. tapi cukup untuk katakan yang kota kinabalu masih ada kemajuan. aku drive kereta pun atas jalan tar. bukan atas tanah merah. kepada kawan-kawan aku yang buat-buat tahu pasal keadaan sabah ni, silalah datang sendiri ke sini. jangan jadi macam katak bawah tempurung. dunia tak berkembang. korang cakap orang mundur, padahal korang yang mundur. bukan la nak kutuk kawan sendiri, tapi nak nasihat apa yang tak betul. aku pun bukannya perfect. sama-samalah kita nasihat-menasihati yee :)




*Click gambar untuk saiz lebih besar




Ini pemandangan jalan kat kota kinabalu di waktu malam dari balcony bilik hotel Tang Dynasty. aku capture ni khas untuk korang. actually, time ni aku try main capture pakai slow shutter. konon nak dapatkan spark la hasil daripada lampu kereta. tapi tripod tak bawak pulak. so banyak gambar yang shake. tak lawa nak tunjuk. ;p






*Click gambar untuk saiz lebih besar



Ini pulak pemandangan di waktu siang. lihatlah hutan ini, penuh dengan haiwan-haiwan liar dan rumah panjang. gajah pun banyak lalu lalang. sampai jam jugak jalan tanah merah ni. :p


mari cuti-cuti di Malaysia. bercuti sambil melihat dan merasai suasana dan keunikan negeri orang. bergembiralah :)






p/s: perempuan bila pakai leather jacket, nampak berganda-ganda hot ! :) *takde kaitan dengan tajuk*




No comments:

Post a Comment